شوک عمیق سرویس‌های امنیتی غرب از عملیات پیچیده «القاعده» در لندن


hadi nikkhah

خبرنگار «بازتاب‌« از لندن گزارش داد، تعداد زیادی از کارشناسان امنیتی و محققین، کار بررسی بمب‌گذاری‌های اخیر لندن که به مرگ 50 نفر و زخمی شدن 700 نفر انجامید را به عهده گرفته‌اند.
بنا بر این گزارش، یک تیم کارشناسی از اسپانیا به لندن آمده‌ تا موارد تشابه بمب‌گذاری‌های سال گذشته خط مترو مادرید و لندن را تشخیص دهد. بمب‌ها هرکدام با یک فاصله زمانی 5 دقیقه ای با یکدیگر منفجر شده‌اند.
هم اکنون کارشناسان در تونل‌های مترو به دنبال قطعاتی می‌گردند که بتوانند نوع مواد منفجره را تشخیص دهند.
سقف اتوبوس خط 30 اتوبوسرانی شهر لندن هم به آزمایشگاه انتقال داده شده است تا بتوان نوع مواد منفجره را تشخیص داد.
همچنین پلیس انگلستان مشغول بازرسی فیلم‌های اخذشده از سیستم «سی.سی.تی.وی» ـ سیتسم مدار بسته تلویزیونی خیابانی لندن در مناطق بمب‌گذاری شده ـ است تا بتواند با بازبینی آنها سرنخهایی از بمبگذاران به دست آورد.
در حال حاضر لندن به دلیل بمب‌گذاری‌های پیشین ارتش آزادیبخش ایرلند، یکی از وسیعترین و مجهزترین سیستم‌های تلویزیون‌های مداربسته دنیا را در اختیار دارد.
اندی هایمن، رئیس بخش ضدتروریستی پلیس انگلستان می‌گوید، وسایل بمبگذاری با وزن کمتر از 5/4 کیلوگرم از مواد انفجاری بسیار قوی در یکی از طبقات تونلهای مترو گذاشته شده است و همچنین یکی از آنها روی صندلی اتوبوس خط 30 شهری گذاشته شده است.برای سرویس‌های اضطراری بسیار مشکل بود که بتوانند اجساد در داخل تونل مترو بین ایستگاه گینگ کراس و ایستگاه میدان راسل را جمع آوری نمایند، زیرا این بخش تونل مترو امن نیست.
همچنین تونل مترو مسیر خیابان پیکادلی یکی از عمیق‌ترین خطوط مترو در لندن است که بیش از 100 فوت زیر زمین قرار دارد. این تونل بسیار باریک است و شرایط حمل و نقل برای قطعات بدن اجساد بسیار مشکل است. 

صفحه نخست روزنامه های بریتانیا در روز شنبه

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم و سعید یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:23 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

واقعا عجیب هم بود!! ‌به امید دوستیهای بیشتر

پسر نیمه شب یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 03:39 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام عزیز آریایی .
وبلاگ خیلی مفیدی داری . خوشحال میشم به من سر بزنی .
فکر می کنم که تو بعضی مسئل هم عقیده باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد