چت روم های یاهو مسنجر را که‌ توسط کاربران ایجاد می‌شد تعطیل شد




شرکت "یاهو" تمامی "چت روم" یا اتاقهای گفتگوی خدمات "مسنجر" خود را که توسط کاربران ایجاد شده بودند، به علت نگرانی از سوء‌استفاده جنسی از کودکان، در سرتاسر جهان تعطیل کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت "یاهو" که هم‌اکنون وب سایت اصلی آن پر بازدیدکننده ترین سایت اینترنتی در جهان محسوب می‌شود، تمامی چت رومهای ایجاد شده توسط کاربران را مسدود کرده و امکان ایجاد چت رومهای جدید توسط کاربران را نیز از بین برده‌است.
"ماری اوساکو" سخنگوی شرکت "یاهو" اعلام کرد آن دسته از چت رومهایی که خود شرکت "یاهو" آنها را ایجاد کرده‌است، همچنان فعال باقی خواهند ماند.
وی افزود شرکت "یاهو" سوء استفاده از اینترنت برای دستیابی به اهداف غیر قانونی را محکوم می‌کند و بستن چت رومهای "یاهو مسنجر" نیز به همین دلیل صورت گرفته‌است.
ماه گذشته بسیاری از شرکتهای تجاری بزرگ جهان که در چت رومهای "یاهو" محصولات خود را تبلیغ می‌کنند، قرارداد نمایش تبلیغاتشان در خدمات اینترنتی "یاهو" را لغو کرده و علت آن را نمایش این تبلیغات در چت رومهایی که در آنها از کودکان سوء استفاده می‌شود، ذکر کرده‌بودند. شرکت "یاهو" هنوز اعلام نکرده که آیا مسدود کردن چت رومهای "یاهو مسنجر" تصمیمی موقتی است و یا اینکه در آینده نیز همچنان پا برجا خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 06:04 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد