رقابت تنگاتنگ مایکروسافت با گوگل در موتورهای جستجو




«MSN»، نسخه جدیدی از موتور جستجوگر خود را روانه بازار کرده است که به مشتریان کمک می‌کند تا نتایج بهتری را در مورد تجارت و سایت‌های اینترنتی که معمولا همراه با نقشه و عکس‌ است از جستجوهای خود به دست آورند.
این نخستین گام MSN برای آغاز ارائه یک موتور جستجوگر پیشرفته در همه زمینه‌هاست. MSN از پیوستن تیم‌های پرقدرت اینترنتی دیگر به خودش در این راه خبر داده است.
با شروع به کار این موتور جدید، ساکنان آمریکا نیز می‌توانند اطلاعات محلی دقیقی از محله یا منطقه مورد سکونتشان به دست آورند.
این موتور که به زودی با سیستم Map Point راه‌اندازی می‌شود، قادر خواهد بود تا چندین لایه از نتایج را بر روی یک نقشه نمایش دهد؛ از آب و هوا گرفته تا اطلاعات ترافیک و حتی عکس‌های بعضی مناطق که با زاویه 45 درجه از هواپیما گرفته شده‌اند.
همچنین به علت این‌که یکی از مبانی اساسی این سایت، تکنولوژی استفاده از نقشه است اطلاعات با دقت بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. برای این موتور فناوری‌ها و نوآوری‌های دیگری نیر در نظر گرفته شده که با راه‌اندازی آن، در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
MSNبه طور متوسط ماهانه، حدود چهارصد میلیون کاربر را جذب می‌کند که از نظر منطقه‌ای از 41 محدوده مختلف و بیست زبان دنیا هستند. MSN بزرگ‌ترین سایت اینترنتی در ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان و تبلیغات تجاری در سطح جهان است.
خدمات هر روزه مفید و مبتکرانه این سایت، باعث شده که کاربران، ساعات زیادی را در روز به این سایت اختصاص دهند.
شرکت مایکروسافت که در سال 1975 تأسیس شد، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان می‌باشد که سهم مهمی را در پیشرفت‌های مختلف در زمینه علوم کامپیوتر داشته است.
در همین حال، «گوگل» نیز از روز دوشنبه، یک نرم‌افزار مخصوص پخش تصاویر را روی سایت خود قرار داده که می‌توان به صورت رایگان آن را ذخیره کرد و با آن به پخش فیلم پرداخت. کارکرد این برنامه تنها بر روی سایت گوگل است.
این اقدام در راستای رقابت با دیگر شرکت‌ها، از جمله مایکروسافت و «یاهو» است. البته پیش از این نیز چند نماهنگ کوچک روی سایت قابل دسترسی بود که البته سخنگوی این شرکت از اعلام این‌که هم‌اکنون چند ویدیو روی سایت آماده پخش است، سر باز زد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد