وزارت کشور:گزارش تخلفات بیش ازحدجزئی است


سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: گزارش‌‏هایی که از میزان تخلفات در تهران می‌‏رسد از حد جزیی گذشته است.

به گزارش خبرنگار" ایلنا" مستقر در ستاد انتخابات کشور، جهانبخش خانجانی در جمع خبرنگاران گفت: ما موظف به اجرای قانون هستیم و در این راستا از هیچ کس ابایی نداریم و تلاش خود را برای صیانت از آْرا مردم انجام خواهیم داد زیرا معتقدیم خدشه به انتخابات جبران ناپذیر است.
وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی بدون این که ماموریت داشته باشند، سر صندوق ها حضور یافته و رفتار خلاف قانون داشته‌‏اند که رئیس هیات مرکزی انتخابات درخواست توقف رای گیری را به فرماندار تهران داده است.
خانجانی افزود: توقف رای‌‏گیری در هر صندوق باید با هماهنگی فرمانداری و شورای نگهبان صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خبرهای کذب و معجول به نقل از شورای نگهبان در خبرگزاری‌‏‌‏‌‏های وابسته منعکس شده است که ما برای حفظ آرامش انتخابات فعلا جواب آنها را نمی‌‏دهیم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: ما معتقدیم کارمان درست است به همین دلیل برای استیفای حقوق مردم محکم می ایستیم .
وی اظهار داشت: در سطح وسیع موتورسواران برای یک کاندیدا تبلیغ می‌‏ کنند و بازرسین وزارت کشور برای تخلفات صورت گرفته سند دارند که تا تایید نشده نمی‌‏توانند به رسانه ها اعلام کنند.
خانجانی تصریح کرد: در شب اخذ رای تنها اعضای صندوقها، رئیس صندوق و نماینده فرماندار برای اخذ رای باید اقدام کنند و ناظرین حق دخالت در این خصوص ندارند، ما از نمایندگان کاندیداها می‌‏خواهیم که هوشیارانه تخلفات و تحرکات مشکوک را به بازرسین وزارت کشور منتقل کنند اما در روند رای گیری دخالت نکنند.
وی خاطرنشان کرد: عده‌‏ای غیر از طریق حق می‌‏خواهند به آرا دست یابند که ما باید زمینه‌‏ای فراهم کنیم که متجاسرین فرصت این کارها را نیابند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت : امین‌‏ترین افراد در وزارت کشور حضور دارند و از آرا کاندیداها محافظت می‌‏کنند.
وی اظهار داشت: در بعضی مساجد کلاس‌‏هایی تحت عنوان صندوق های قرض الحسنه، نشست فرهنگی، کلاس‌‏های آموزشی برگزار شده که خلاف قانون است، در قانون انتخابات آمده که هرجا که صندوق وجود دارد، باید فعالیت ها تعطیل شود لذا ما دستور برخورد در این خصوص را صادر کرده ایم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: عده ای درصدد خدشه دار کردن انتخابات هستند که ستاد امنیت کشور و وزارت اطلاعات آن را پیگیری می‌‏کند و اجازه سوءاستفاده را نخواهد داد.
وی افزود: اگر عوامل غیرمسوول بیش از اندازه درپای صندوق های رای حضور داشته باشند، روند انتخابات از مدار خود خارج خواهد شد.
خانجانی تصریح کرد: برای مجموعه وزارت کشور مهم نیست که کدام کاندیدا پیروز شود و در کدام صندوق رای کدام کاندیدا بیشتر است، برای ما مهم این است که تخلف صورت نگیرد.
وی خاط نشان کرد: در یکی از صندوق ها تعداد کثیری از افراد با لباس‌‏های مشخصی وارد محل صندوق شده و فضا را غیرمتعادل کرده‌‏اند و طبق گزارش های بازرسین عده‌‏ای روند انتخابات را مختل نموده‌‏اند که درخواست توقف رای گیری تا رفع مشکل در آن صندوق ها شده است .
وی گفت: در مرحله اول انتخابات سالم‌‏ترین انتخابات را داشتیم اما هم اکنون به ما گزارشاتی از میزان تخلفات می رسد که امیدواریم صحت نداشته باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد