نتایج آخرین نظرسنجی‌ها درباره پیش‌بینی انتخابات




خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: بر پایه آخرین نظرسنجی‌ها از میان کسانی که تاکنون برای شرکت در انتخابات تصمیم قطعی گرفته‌اند، محمود احمدی‌نژاد با اختلاف 2 تا 5 درصد، از هاشمی رفسنجانی پیشی گرفته است.

بنا بر این گزارش، بر اساس نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط مراکز پنج‌گانه نظرسنجی بسیج، جهاد دانشگاهی، صداوسیما، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات، پیش‌بینی حضور مردم در دور دوم انتخابات، 22 تا 27 میلیون نفر است. از میان کسانی که تاکنون تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات گرفته‌اند، محمود احمدی‌نژاد با اختلاف نزدیکی از هاشمی رفسنجانی پیشی گرفته است.

یک کارشناس تحلیل آمار، در گفت‌وگو با «بازتاب» خاطرنشان ساخت: بر پایه نظرسنجی‌های انجام‌‌گرفته، در صورتی که مشارکت عمومی در انتخابات حدود بیست میلیون نفر باشد، شانس احمدی‌نژاد برای پیروزی بیشتر از هاشمی رفسنجانی است و در صورتی که بیش از 24 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند، شانس پیروزی هاشمی رفسنجانی، بیش از احمدی‌نژاد خواهد بود.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها، 87 درصد کسانی که به احمدی‌نژاد رأی می‌دهند، اظهار کرده‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد و 71 درصد از کسانی که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات نگرفته‌اند، اعلام کرده‌اند که در صورت شرکت، به هاشمی رفسنجانی رأی خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد