رفسنجانی درداخل،معین درخارج،رتبه های نخست نظرسنجی بازتاب




با گذشت حدود شش ساعت از آغاز نظرسنجی «بازتاب»، این نظرسنجی با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد و تا صبح امروز بالغ بر3۰هزار نفر از بینندگان «بازتاب»، در آن شرکت کرده‌اند.
بر پایه آخرین نتایج نظرسنجی که با حذف پاسخ‌های مشابه از یک کامپیوتر در نظرسنجی و بر اساس «IP» و «COOKIE» صورت گرفته است، هاشمی رفسنجانی در داخل کشور و مصطفی معین در خارج از کشور، در صدر نظرسنجی قرار دارند.
به خاطر آن‌که تعداد ایرانیان خارج از کشور که در انتخابات شرکت می‌کنند، کمتر از سیصد هزار نفر هستند، نتایج نظرسنجی «بازتاب» در داخل و خارج کشور به صورت مجزا منتشر می‌شود.
در داخل کشور، هاشمی رفسنجانی با ۲۷ درصد آرا در رتبه نخست، مصطفی معین با 2۶ درصد آرا در رتبه دوم، محمود احمدی‌نژاد با 2۴ درصد آرا در رتبه سوم، محمدباقر قالیباف با ۹ درصد آرا در رتبه چهارم، علی لاریجانی با 6 درصد آرا در رتبه پنجم، مهدی کروبی با 4 درصد آرا در رتبه ششم و محسن مهرعلیزاده با۴ درصد آرا، در رتبه هفتم قرار دارند.

در میان شرکت‌کنندگان خارج از کشور نیز معین با۴۰ درصد در رتبه اول و هاشمی رفسنجانی با۳۵ درصد در رتبه دوم و احمدی‌نژاد با ۱۰ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

گفتنی است، تحلیل نتایج نظرسنجی «بازتاب» با استفاده از نرم‌افزارهای معتبر بین‌المللی صورت گرفته است. این در حالی است که تاکنون ستادهای برخی از کاندیداها با ارسال آرای ساختگی، سعی در تغییر نتایج نظرسنجی به سود خود داشته‌اند که بر پایه توزیع زمانی و مکانی و همچنین مشخصات کامپیوترها، آرای ساختگی از ارقام مندرج در نظرسنجی، حذف شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد