شکنجه در طول تاریخ 1

 

اشرف مخلوقات برای نشان دادن برتری خود بر سایر حیوانات در طول تاریخ در شکنجه دادن همنوعان خود دست به ابتکاراتی زده است که انسان را به حیرت فرو میبرد جالب آن است که با پیشرفت مدن طرز شکنجه دادن هم پیشرفت کرده بطوری که اکنون اروپائیان شکنجه دادن را به طوری کامل کرده اند که میتوان گفت دیگر نقصی ندارد ! 

در چین باستان قاتل پدر را زنده زنده قطعه قطعه میکردند ! در مصر قدیم چنانچه مادری فرزند خود را می کشت ، فرزند مقتول را به گردنش می آویختن و این جسد آنقدر درگردنش می ماند تا بوی گندش بلند میشد. قانون موسی مجازات های شدید و وحشیانه  داشت که از آن جمله است سنگسار کردن فرزند ناخلف و یا زن زاینه . در مورد دوم زن زناکار را به خارج شهر میبردند و اولین سنگ را پدرش می انداخت و بعد سایر کسانی که در مراسم شرکت کرده بودند می انداختند . یهودیان روسپیان را زنده زنده میسوزاندند .شاید انگلیسی ها به تقلید از یهودیان ژاندارک را زنده زنده سوزانیده باشند  گو اینکه بر انها کاملا ثابت شده بود که ژاندارک باکره و با هیچکس رابطه جنسی نداشته است .

آشوریان در شکنجه دادن اسراء ابتکارات جالبی داشتند و به ان افتخار می کردند مثلا در یک سنگ نوشته که در نینوا پیدا شده  دیده می شود که ملکه در باغ استراحت می کند در حالیکه سر بریده پادشاهان مغلوب از درختان اطراف باغ آویزان است . موقع محاصره یک شه آشوریها اسرای خود را زنده زنده در دیوار دفن می کردند تا مگر محصور شدگان عبرت بگیرند و تسلیم شوند. در قرن چهارم قبل از میلاد آتنی ها پس از تسخیر جزیره مه لیس تمام ساکنین جزیره را کشتند زیرا آنها حاضر نشده بودند در اتحادیه آتنی ها علیه اسپارت شرکت کنند . اسکندر گجستگ ابتکارات جالبی در شکنجه اسراء میکرد مثلا پس از قتل عام شهر تب در یونان ، در صیدا واقع در نزدیکی بیروت دستور داد تمام اسراء را در طول ساحل زنده زنده بر صلیب هائی که کنار هم نصب شده بود میخکوب کنند .

بابلیها اسرای خود را زنده زنده در تنور می انداختند . در رم باستان زنان باکره وجود داشتند که حق نداشتند با هیچ مردی تماس جنسی داشته باشند . چنانچه معلوم می شد با کسی تماس جنسی داشته اند آنها را زنده زنده دفن میکردند . همچنین در رم باستان هر کس پدر و یا مادر خود را می کشت او را همراه یک سگ و یک خروس و یک مار و یک میمون در کیسه ای می کردند و در رودخانه تیبر می انداختند . کالیگلا دوست داشت موقع صرف نهار شکنجه شدن مخالفان خود را تماشا کند . گاهی بدون هیچ علتی به آدمکشی میپرداخت مثلا یک بار موقعی که از بالکن مردم را تماشا می کرد به کله های طاس دو نفر که در جمعیت بود اشاره کرد و گفت : بین این دو طاس هر کس هست بقتل برسانید. سزارهای رومی از شکنجه دادن آن قدر لذت می بردند که تماشاخانه ای بزرگی بنام  کو لیزیوم ایجاد کردند تا در آنجا هم خودشان و هم مردم شکنجه مسیحیان و اسرا را تماشا کنند.

انگلیسی ها قدیم تبه کاران را در گنداب ها می انداختند تا خفه شوند ، طریق دیگر مجازات ، سر بریدن و یا غرق کردن جانی در آب بود . مسیحیان که خود زمانی از دست رومیان شکنجه زیاد دیده بودند  تا وقتی که به قدرت رسیدند شروع به شکنجه دادن مرتدین و خداناشناسان و آزاد اندیشان نمودند . قصه انگیزیسیون و یا سازمان تفتیش عقائد مذهبی ، آن چنان پر از شکنجه های عجیب و غریب و رنگارنگ است که نقل حتی مختصری از آن در این مختصر امکان پذیر نیست . آنچه ستم های این سازمان را وحشتناکتر می ساخت آن بود که مجریان مجازات تصور می کردند به نمایندگی از طرف خود خدا ، گمراهان و خداناشناسان را مجازات می کنند.

لوئی یازدهم فرانسه ، دشمنانش را در قفس می کرد و قفس ها را هم روی دیوارهای قلعه خود می آویخت وی گاهی از زندانی خود تقاضا می کرد برایش آواز بخواند چنانچه از این کار خودداری می کرد ، یک گربه وحشی بجایش می انداخت و سپس زیر قفس آتش بر می افروخت . در فرانسه در بعضی شهر ها زنان تبه کار را زنده زنده بگور می کردند . در اسکاندیناوی بعضی جنایتکاران را در سیمان خیس می انداختند وقتی سیمان می بست ، استخوانهایشان میشکست . نوزادهای نامشروعی هم که برای راهبات بدنیا می آمد ف زنده به گور می شدند . زنده زنده سوزانیدن یک نوع مجازات بسیار عادی در اروپا در قرون وسطی بود.طریقه وحشتناک دیگر اعدام در اروپا کشاندن تبه کاران از چهار طرف بوسیله چهار اسب بود که در اثر آن دست و پای جانی کنده می شد و بطرز بسیار دردناکی جان میسپرد ، چون دست و پای انسان به آسانی کنده نمیشو گاهی جلادان برای اینکه به اسب ها کمک کرده باشند اعضا و جوارح جانی را با چاقو می بریدند .

روسها که برای ستمگریشان شهرت دارند در قرن هیجدهم ملکه ای داشتند که دست به ابتکار عجیبی زد ، یعنی وی برای مجازات یک درباری برخلاف میلش دختری که ملکه با او مخالف بود ازدواج کرده بود ، دستور داد قصری از یخ بسازند و در آن یک تختخواب یخی قرار دهند ، سپس ملکه که نامش اناایوانووا بود دستور داد مردک را با زشت ترین زنها عروسی کرده او را همراه  با دختر در تختخواب یخ بخوابانند در اطرافش یک عده افراد زشت صورت ، چاق قرار دهند و راه دخول قصر را هم با قطعات بزرگ یخ مسدود کنند صبح روز بعد که قطعات یخ را کنار زدند دیدند عروس و داماد نه تنها هنوز زنده اند ، بلکه عروس دوقلو زائیده ! اتفاقا در همان روز هم ملکه جان سپرد. ادامه ی این مطلب رو در آپدیت بعدی بخونید ....

نظرات 11 + ارسال نظر
حاجیه سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:28 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

خوبه ؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 07:03 ق.ظ

اگه می شه یه دعوت نامه برای persiangig بفرستید . با تشکر
nasrgolden@gmail.com

مصطفی چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:07 ب.ظ http://haker2001.tk

سلام
مطالب جالب و خواندنی می نویسی
موفق باشی

زهره چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:02 ب.ظ http://www.zohrehn.blogsky.com

سلام ......چقدر خفن !

سهیک..آخرین ترانه ی باران پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:49 ب.ظ http://tabar.blogsky.com

هادی جان با درودی گرم........................***
ازآشنائی با شما خرسندم
ازدانش شما بهره بردم...
برای افشای شکنجه این عمل ضد انسانی درگوشه و کنار جهان باید دست به کاری جمعی زد
...........................
تندرست و شادکام باشی

ظلم دیده جمعه 4 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:11 ب.ظ http://DIMOKRAT.BLOGFA.COM

اگر یه کمی از شکنجه ایران بنویسی ممنونم

ل جمعه 4 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:15 ب.ظ http://persianyahoo.blogsky.com

درود .. قالب اگه میخوای بیا .. قالب های بلاگ اسکای بیده جیگر ...جاودان باشی.

بنفشه جمعه 4 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:24 ب.ظ http://banafsheh192.blogfa.com/

هادی جان ادس من عوض شده .

بنفشه شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:35 ب.ظ http://banafsheh192.blogfa.com/

یادم رفت اینو بگم که مطلبت خیلی جالبه.

اطهر شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 07:28 ب.ظ http://brightfire.blogsky.com

اگر بگریم گونید که عاشق است
اگر بخندم گویند که دیوانه است
پس می گریم و می خندم
که بگویند که یک عاشق دیوانه است

فقب سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:18 ب.ظ

خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد