گنجی به بیمارستان منتقل شد


اکبر گنجی


اکبر گنجی، روزنامه نگار ایرانی، به بیمارستان منتقل شده است.

معصومه شفیعی، همسر آقای گنجی، به بی بی سی گفت که همسرش از زندان به بیمارستان "میلاد" منتقل شده است.خانم شفیعی گفت که وی برای ملاقات همسرش به این بیمارستان رفته اما اجازه ملاقات به وی داده نشده است. وی اظهار امیدواری کرد تا مقامات به وی اجازه دیدار باهمسرش را بدهند.وی گفت تا زمانی که موفق به دیدار همسرش نشود، نمی تواند در خصوص سلامتی او و وضعیت جسسمانیش اظهار نظری بکند. اما وی تاکید کرد که نگران حال همسرش است.آقای گنجی بیش از 36 روز است که در اعتراض به نحوه رفتار مقامات با وی و نگه داشتنش در زندان در اعتصاب غذا بسر می برد.در همین حال سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت که آقای گنجی برای جراحی و "درمان مینیسک پای راستش"، به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد. او گفت که شورای پزشکان در نامه‌ای خطاب به زندان اوین اعلام کرد که "مینیسک پای راست آقای اکبر گنجی پاره شده و احتیاج به عمل جراحی دارد." آقای مرتضوی در گفتگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تاکید کرد که آقای گنجی "اساسا در اعتصاب غذا نبوده و بصورت مرتب مواد غذایی و پروتئینی مصرف می‌کند" و شورای پزشکان متخصص بعدازظهر جمعه گذشته او را معاینه کردند و در "نظریه خود سلامت کامل ایشان را گواهی" کردند.

درخواست آیت الله منتظری

پیشتر آیت‌الله حسینعلی منتظری با انتشار نامه‌ای به جمع کسانی پیوست که ضمن حمایت از اکبر گنجی، خواستار پایان یافتن اعتصاب غذای او شده‌اند.آیت الله منتظری در نامه خود نوشت که "شدیدا نگران وضعیت جسمانی" آقای گنجی است، زیرا اگر اعتصاب غذای او به "فاجعه" منجر شود، "دوست و دشمن دچار خسران می شوند".

درخواستها و تلاشهای دیگر

با گذشت بیش از 36 روز از اعتصاب غذای آقای گنجی، فعالان سیاسی و نهادهای حقوق بشری نگرانی شدید خود را درباره سلامتی و جان این زندانی سیاسی اعلام کرده اند. پیش از این نیزعبدالکریم سروش، عزت الله سحابی، سعید حجاریان، محسن کدیور و علیرضا علوی تبار، در نامه ای به اکبر گنجی، ضمن ستایش از او، خواستار آن شده بودند که وی اعتصاب غذای خود را بشکند، اما خانم شفیعی خبر داد که آقای گنجی چنین درخواستی را رد کرده است.محمدعلی ابطحی، معاون پیشین حقوقی و امورمجلس محمد خاتمی، رئیس جمهور ایران و مشاور کنونی او، نیز در وبلاگ شخصی خود، "وب نوشت" از تلاش "بزرگ" و فعالیت مستقیم آقای خاتمی و کمک رئیس قوه قضائیه برای آزادی اکبر گنجی، روزنامه نگار زندانی ایرانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که آقای گنجی سریعتر آزاد شود و سلامت خود را بازیابد.آقای گنجی روز جمعه 1 ژوئیه نامه ای خطاب به "آزادگان جهان" منتشر کرد و در آن هشدار داد که اگر در زندان بمیرد، عامل و آمر قتل او، آیت الله خامنه ‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.این روزنامه نگار زندانی در نامه خود مدعی شد که سعید مرتضوی، دادستان تهران به همسر او گفته است: "مگر گنجی بمیرد چه خواهد شد؟ روزانه بیش از دهها نفر در زندانها می ‌میرند، گنجی هم یکی از آنها". آقای گنجی نوشته که چنین سخنی از آیت الله خامنه ‌ای است که از زبان آقای مرتضوی به گوش می‌ رسد و مدعی شده که دادستان تهران از طریق علی اصغر حجازی، یکی از مسئولان بیت رهبری، به طور مستقیم از آیت الله خامنه‌ ای دستور می ‌گیرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
vahid سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 05:28 ب.ظ

قبر پدرش. حالشو میگیرم پوفیوز. کچل شاشو.کچل ان. ان پدرسگ گوه شاش.

reza سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 05:30 ب.ظ

ریدم به روحش. او آغایش را دوشیده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد